Thursday, May 10, 2012

martes, el ocho de mayo

Spanish I:
  • Students had the listening part of the 3.1 test.
  • Then they began to make their verb cards on all the irregular verbs done this year, as well as the new irregular verbs in 3.2. These verb cards are due on Monday, May 14th.
Grammar Notes:
Saber = To know (facts or how to do something)         
        sabemos                                                          
Sabes   sabéis                                                              
Sabe    saben                                                              

Stem-changing shoe verbs

U to ue verb
Jugar = To play (sports)    
juego                jugamos       
juegas               jugáis          
juega                juegan

E to ie verbs

Pensar = To think                                          Cerrar = To close
Pienso              pensamos                                 cierro               cerramos
Piensas pensáis                                     cierras              cerráis
Piensa              piensan                         cierra                cierran

Empezar = To begin                                       Merendar = To have a snack
Empiezo           empezamos                              meriendo          merendamos
Empiezas          empezáis                                  meriendas         merendáis
Empieza           empiezan                                  merienda          meriendan

Perder  = To lose                                           Preferir = To prefer
Pierdo              perdemos                                 prefiero            preferimos
Pierdes             perdéis                                     prefieres           preferís
Pierde              pierden                                     prefiere prefieren


Querer = To want
Quiero              queremos
Quieres            queries
Quiere              quieren

4th grade Spanish:
  • Students wrote down the words for their quiz which will be Thursday, May 17th.

lunes, el siete de mayo

Spanish I:
  • Students had the 3.1 test.
  • After the test, they began the last set of flash cards for 3.2. Flash cards can now be made on flash card paper, or on phone apps or the quizlet.com website. If so, these must be emailed to me at franciscaroth@yahoo.com for proof they were done. They need to be done by Monday, May 14th.
3rd grade Spanish:
  • Students wrote down all the words for their quiz next Wednesday, May 16th.

Friday, May 4, 2012

Reading comprehension practice and answers

Me llamo José Ordoñez Rodriguez. Soy de Honduras. Vivo en un apartamento en Berkley. Soy estudiante. Yo voy a una escuela en Berkley. Tengo muchas clases y mi horario no es fácil. Siempre tengo que hacer mucha tarea. Yo hago la tarea cuando llego a mi casa.  Cuando llego a casa estoy muy ocupado.

Yo siempre saco buenas notas en la clase de español porque yo hablo español muy bien. La clase de inglés es muy difícil. No me gusta escribir, y yo no hablo inglés bien. Mi clase favorite es la clase de matématicas.

Por la mañana yo voy a clase y por la tarde yo trabajo en un restaurante. Por las noches yo estudio mucho.

Tengo un hermano menor. Se llama Pepe. Pepe tiene diez años. Le gusta leer. Pepe es alto y simpático. A mi familía y a mí nos gusta escuchar música y bailar. A mí me gusta practicar deportes. Los sábados voy al parque con mis amigos y practicamos deportes. Entonces yo siempre voy a la tienda con mi madre y compramos comida para la familía.

Hoy es sábado y estoy muy cansado porque acabo de practicar fútbol. Vengo del parque. El domingo voy a ir al cine con mi amigo Juan. Vamos a ir a las cinco de la tarde.

2. Highlight or underline the verbs or key words, and highlight them or underline them in the reading comprehension. Then answer all the questions in complete sentences in Spanish.

1. ¿Cómo se llama el chico?
Se llama José.

2. ¿Qué le gusta hacer al hermano de José?
Le gusta leer.

3. ¿De dónde es José?
Es de Honduras.

4. ¿Adónde va José el domingo?
Va al cine.

5. ¿Dónde vive José?
Vive en un apartamento en Berkley.

6. ¿Qué hace José por la mañana?
Por la mañana va a clase.

7. ¿Cómo está cuando llega a casa?
Está cansado cuando llega a casa.

8. ¿Cuál es su clase favorita?
Su clase es favorita es la clase de matemáticas.

9. ¿Qué le gusta hacer a José?
Le gusta practicar deportes.

10. ¿Qué no le gusta hacer a José?
No le gusta escribir.

11. ¿Qué hace José por la tarde?
Por la tarde José trabaja en un restaurante.

12. ¿Adónde va José los sábados? (Name two things)
Los sábados va al parque con sus amigos y a la tienda con su madre.

13. ¿Qué tiene que hacer José?
José tiene que hacer la tarea.

14. ¿Cuándo hace la tarea José?
José hace la tarea cuando llega a su casa.

15. ¿Qué hace José por la noche?
Por la noche José estudia mucho.

16. ¿Cómo es el horario de José?
El horario de José no es fácil.

17. ¿Cuántos años tiene el hermano de José?
Tiene diez años.

18. ¿Qué le gusta hacer a la familía de José?
A la familía de José le gusta escuchar música y bailar.

19. ¿Qué va a comprar para su familía?
Va a comprar comida.

20. ¿Qué día es hoy? ¿De dónde viene José? ¿Cómo está hoy? (All these questions are about: today=hoy)
Hoy es sábado. Viene del parque y está cansado.

21. ¿Cómo es su hermano?
Es alto y simpático.

22. ¿Saca malas notas en la escuela?
No, José no saca malas notas.

23. ¿Dónde trabaja José?
Trabaja en un restaurante.

24. ¿Dónde está la escuela de José?
Está en Berkley.

25. ¿Cómo se llama el hermano de José?
Se llama Pepe.

26. ¿A qué hora van a ir al cine?

Van a ir a las cinco de la tarde.

27.¿Quién va a la tienda con José?
La madre de José va a la tienda con José.

28. ¿Qué compran en la tienda?
Compran comida.


viernes, el cuatro de mayo

Spanish I:
  • Students had their 3.1 vocab quiz today.
  • They finished and turned in their bell work.
  • We went over the review worksheet from Wednesday.
  • They continued working on the reading comprehension packet.
IMPORTANT:
  • 3.1 unit test is on Monday. Students need to have memorized the 6 oral prompt questions and the written prompt essay. They need to study the study guide and flash cards from pg 195.

jueves, el tres de mayo

Spanish I:
  • Students began working on a reading comprehension packet. This will be due by monday, May 7th.
IMPORTANT:
  • Vocab quiz on 3.1 is tomorrow.
4th grade Spanish:
  • Students had a practice quiz on the country words. The real quiz will be in a week.

miércoles, el dos de mayo

Spanish I:
  • Students began their first week of bell work exercises. These will consist of one or two sentences every day. They need to find mistakes and correct them, and sometimes rewrite the same sentence, but using a different pronoun or person. This will due on Friday and will be graded for accuracy.
  • Students began a review worksheet on the verbs they need to know for the unit test on Monday. this worksheet is due this Friday.
4th grade Spanish:
  • Students had a practice quiz today. The real quiz will be in a week.

martes, el uno de mayo

Spanish I:
  • We went over the exercises from yesterday.
  • Students practiced the vocabulary words fo the quiz this Friday.
  • They practiced their oral and written prompts for the 3.1 test on Monday.
4th grade Spanish:
  • Students continued with the country worksheet from last week.